Ką reiškia minčių kontroliavimas ir kaip jis yra vykdomas » Savęs Pažinimas

Ką reiškia minčių kontroliavimas ir kaip jis yra vykdomas

Ką reiškia minčių kontroliavimas ir kaip jis yra vykdomas


Pradžiai dėl aiškumo reikėtų pradėti nuo to kas gali būti turima omenyje sąvokoje kontroliavimas. Vertinantys neigiamai ar apskritai neigiantys šią sąvoką, dažniausiai ją interpretuoja iš vienos pusės - kaip priverstinį savęs ribojimą, suvaržymą, savęs kankinimą. Tam tikrais atvejais taip irgi gali būti, Tačiau ši sąvoka gali turėti ir kitokią prasmę - tai tvarka, organizuotumas. Lygiai taip pat kaip ir įmonės gamybiniame procese reikalingas operacijų eiliškumas, tvarka, pareigų atlikimas, taip ir žmoguje mentaliniame lygyje vykstantys procesai gali būti organizuoti, tvarkingi arba kitaip sakant kontroliojami.

Vidiniai procesai.

Prieš atsakant į klausimą kaip tai gali būti vykdoma, reikėtų suvokti šiuos žmogaus vidinius "gamybinius procesus", kadangi mintys tai nėra kokia nors atskira dalis, kuriai tiktų vienas paprastas sausas mechaninis sprendimas. Tai nėra tas pats kaip patarti žmogui daryti atsilenkimus tuo atveju jeigu jis planuoja sustiprinti pilvo preso raumenis. Taigi, nuo ko priklauso ir kas nulemia minčių srautą ir jo kokybę? Tai būtų tarpusavyje susiję komponentai tokie kaip reagavimas, nuo kurio priklauso būsenos (jausmai, emocijos), ir dėmesys kurį įtakoja valia. Nuo to į ką yra nukreiptas dėmesys, priklauso ir minčių kokybė. Jūs turite galimybę pasirinkti, ar jūs didžiąja dalimi maitinsite savo protą muilo operos serialais, bulvarinio lygmens tv laidomis, vulgarumais ar nešvankybėmis, kurie ne tik teršia jūsų protą, bet ir naikina jus energetiškai. Arba taip pat jūs galite rinktis naudingą jūsų protui ir sielos tobulėjimui informaciją, tai kas skatina naudingas sau ir kitiems kokių nors idėjų įgyvendinimą, idėjų kurios galėtų pagerinti jūsų ir kitų gyvenimą ir pan. Tokiu pat principu savo svarbų vaidmenį atlieka ir jūsų bendravimo aplinka. Jeigu jūsų bendravimo ratas pagrinde susidaro iš tokių žmonių, kurie įtraukia jus į apkalbas, daug keikiasi, pavydi kitiems, skundžiasi, kalba apie tuščius ir nereikšmingus dalykus, nesistebekite kad ir jūsų minčių srautai bus būtent tokiame pat žemame lygmenyje.
Toliau jūsų reagavimas, nuo kurio priklauso būsenos įtakojančios jūsų minčių srautą. Reagavimas yra labai svarbus. Tarkim jeigu jau taip įvyko, kad jūsų dėmesys vis dėl to nukrypo link skatinančio neigiamas mintis šaltinio, tačiau jeigu sugebate tai objektyviai priimti ir nereaguoti pernelyg negatyviai, tai daug mažiau jums kenks arba net nekenks. Kuo emocingiau gali būti į ką nors reaguojama su negatyvumu, tuo bus įkyresnės susijusios būtent su tuo įvykiu mintys, kurias gali būti itin sudėtinga nukreipti nuo savęs ir persiorientuoti į kitas mintis. Jūs galite rinktis kaip reaguoti, stebint savyje reakcijas ir ugdant savyje teigiamas savybes. Visa tai be abejonės atspindės ir mentaliniame lygyje.

Minčių kontroliavimas.

Na ir daugiau apie praktinę pusę. Dar kartą trumpai apibendrinant - minčių srautai ir jų kokybė priklauso nuo šių tarpusavyje veikiančiųjų komponentų: dėmesys, valia, reakcija, būsenos (jausmai, emocijos). Pagrindinis veiksmingas įrankis - sąmoningumas. Gebėjimas būti dabarties momente atitraukia jus nuo minčių dėl praeities nuoskaudų, apgailestavimų, kaltės jausmo. Dabarties momentas atitraukia jus nuo minčių dėl ateities nerimo, pergyvenimo. Atsipalaidojanti meditacijos praktika stebint savo kvėpavimą taip pat grąžina jus į dabarties momentą ir padeda sustabdyti vidinį monologą. Kai kuriais atvejais kai pradedu pastebėti pernelyg įkyrias mintis trukdančias man efektyviai ką nors veikti, esant galimybei bent kelioms minutėms padarau trumpą pertrauką - patogiai atsisėdu ant grindų, užsimerkiu, stebiu kvėpavimą, sustabdau vidinį monologą ir su stipriu ketinimu sukuriu intenciją - kad kai toliau pradėsiu veikti tai kas man tuo metu yra reikalinga, darysiu tai su malonumu, džiaugsmų, entuziazmu, be pašalinių trukdančių minčių. Vizualuzuoju tai. Kuo stipresnis bus ketinimas, tuo didesnė tikimybė kad tai suveiks. Jei po trumpo laiko vėl grįžta atgal senos įkyrios mintys, jei leidžia galimybė pakartoti vėl tą patį.
Ugdant save, pradėsite veikti šeimininko režime, o ne autopilotinėmis inercijos programomis ką nors atliekant automatiškai ir nesąmoningai. Tačiau tam yra būtinas ne vien tik tai teorinis skaitymas ir pasisėdėjimas facebuke, bet ir realus vykdymas ir darbas su savimi.
Sėkmės!

Michail Kn

Dalintis Facebook
Tu esi neregistruotas šioje svetainėja
Prašome užsiregistruoti arba prisijungtit


Į viršų